Skip to main content

Antara boikot, Zim Lines dan keselamatan negara

Boikot

Hapuskan kekejaman Yahudi! Boikot terpilih produk berkepentingan Yahudi! Starbucks Coffee, Colgate, Coca Cola-produk yang mempunyai kepentingan Yahudi dan sekutunya. Membeli produk tersebut sama seperti menyokong kekejaman Yahudi terhadap kemanusiaan dan umat Islam. Lakukan jihad ekonomi sekarang. Suarakan bantahan melalui kuasa pengguna. Boikot!!!

Boikot sebagai jihad ekonomi? Ya, demi perjuangan kemanusiaan dan umat Islam. Namun ia telah menjadi sia apabila...

Zim Israel Navigation Company (Zim Lines)

Pada 9 Jun lalu Kementerian Pengangkutan mengesahkan bahawa kapal-kapal kargo Israel dibenarkan memasuki pelabuhan negara ini untuk tujuan perdagangan. Menteri Pengangkutan mengesahkan bahawa kemasukan kapal Israel adalah dibenarkan bagi tujuan perdagangan antarabangsa semasa mengulas laporan bahawa pelabuhan Malaysia telah menerima kapal kargo Israel sejak 1998.


Berdasarkan pemantauan Kesatuan Kakitangan Northport (Malaysia) Bhd. (NMBSU), sebanyak enam kapal dagang Israel telah singgah di Pelabuhan Kelang sekitar 20 Mei hingga 7 Jun lalu antaranya ialah Zim Monaco, Zim USA, Zim Kingston, dan Zim Lovomo. Sudah semestinya untuk tujuan perdagangan antarabangsa!

Keselamatan Negara

"Perdagangan adalah jiwa negeri, Tuan. Biar negeri tandus, kering-kontang seperti Arabia, kalau perdagangan berkembang subur, bangsanya bisa makmur juga. Biar negeri Tuan subur, kalau perdagangannya kembang-kempis, bangsanya tetap miskin.

Negeri-negeri kecil menjadi besar karena perdagangannya, dan negeri-negeri besar menjadi kecil karena menciut perdagangannya."

- Pramoedya Ananta Toer, Jejak Langkah, 519-520.

Perdagangan adalah jiwa negara. Tanpanya negara tidak akan berkembang makmur. Namun kita perlu ingat dan waspada dengan siapa kita berdagang. Adakah kita berdagang dengan kawan atau lawan? Atau adakah kita berdagang dengan musuh atau seteru? Tidak rela melihat keselamatan negara diperjudi atau dijadikan galang ganti kepada musuh dan seteru hanya kerana perdagangan adalah jiwa negara. Kerana tanpanya negara tidak akan berkembang makmur.

"Saya boleh bunuh semua Yahudi ketika saya berkuasa. Tetapi saya tinggalkan sedikit kepada kamu. Kenapa? supaya kamu kenal siapa Yahudi, dan mencari jawaban kenapa saya bunuh Yahudi."

- Adolf Hitler, Mein Kampf

Yahudi merupakan bangsa yang cerdik dan pintar. Tetapi pada masa yang sama angkuh, bongkak, licik dan sombong. Yahudi memilih untuk menjadi musuh dan seteru terutamanya terhadap negara-negara Islam dan negara-negara yang tidak mengakui Israel.

Sudah sememangnya Yahudi mengakui perdagangan adalah jiwa negara. Sebagai bangsa yang cerdik dan pintar, Yahudi yakin bahawa hubungan dagang boleh dijalin dengan negara-negara Islam dan negara-negara yang tidak mengakui Israel.

Percaturan pintar lagi licik Yahudi Israel terbukti melalui penubuhan Gold Star Line Ltd., anak syarikat Zim Israel Navigation Company (Zim Lines). Gold Star Line Ltd. ditubuhkan di Hong Kong pada 1958 (negara kita merdeka pada 1957) untuk mengelakkan larangan yang ditetapkan oleh beberapa negara Islam termasuk Malaysia yang tidak mempunyai hubungan diplomatik atau tidak mengakui Israel.

Laporan yang mengatakan bahawa pelabuhan Malaysia telah menerima kapal kargo Israel sejak 1958 sememangnya berasas dan tidak boleh disangkal atau dinafikan lagi!

Secara lateral, kapal dagang Israel - Zim Monaco, Zim USA, Zim Kingston dan Zim Lovomo - boleh berfungsi dan berperanan lebih daripada setakat kapal kargo atau kapal dagang. Israel memiliki teknologi persenjataan dan pertahanan yang canggih. Sudah tentu mereka berupaya melengkapi kapal dagang mereka dengan kelengkapan sistem perisikan dan pengintipan, dan keupayaan pertahanan yang berteknologi canggih.

Pada kebarangkalian kapal dagang Israel bersifat dwi fungsi dalam satu masa dan keadaan; perdagangan dan perisikan dan pengintipan.

Pada 11 September 2001 satu dunia dikejutkan dengan kejadian serangan berani mati pengganas ke atas Amerika Syarikat. Satu dunia mengalami kejutan bagaimana negara kuasa besar yang memiliki sistem keselamatan dan pertahanan yang tercanggih di dunia itu gagal mengesan pencerobohan pengganas.

Adakan sistem keselamatan dan pertahanannya memiliki kelemahan? Atau adakah maklumat sistem keselamatan dan pertahanannya dibocorkan kepada musuh. Sekiranya dibocorkan siapa pula yang membocorkannya? Adakah ia didalangi oleh Zionis Israel?

Bagaimana dengan status keselamatan negara sekiranya kapal-kapal dagang Israel yang dibenarkan masuk ke perairan negara dan pada masa yang sama menjalankan kegiatan perisikan dan pengintipan secara senyap?

Apakah Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Menteri Pertahanan dan panglima-panglima angkatan tentera didikan West Point dan Sandhurst kita dapat memberikan jaminan keselamatan seandainya maklumat sulit keselamatan dan pertahanan negara bocor ditangan mereka?

Comments

Primus inter pares

Kebebasan bersuara sebenar di Malaysia

Perdebatan yang berlaku di antara Menteri Penerangan Dato' Shabery Chik dengan penasihat de facto Parti Keadilan Rakyat (PKR) baru-baru ini boleh dilihat sebagai satu "test case" terhadap nasib kebebasan bersuara di Malaysia, tanpa dicampuri tangan-tangan senyap kerajaan pemerintah.

Nasi lemak dan obesiti di kalangan pelajar

" Nasi lemak mengandungi sambal, ikan bilis, udang, kacang, timun dan telur akan dapat memberi zat makanan yang terdiri daripada protein, karbohidrat, vitamin E dan zat besi. Kandungan zat ini boleh memberikan tenaga dan membantu pertumbuhan badan yang sihat." - Tan Sri Alimuddin Mohd. Dom, Bekas Ketua Pengarah Pelajaran Nasi lemak adalah antara makanan yang berkalori tinggi. Satu hidangan lengkap nasi lemak mengandungi 644 kalori. Walaupun nasi lemak merupakan antara makanan yang tinggi kandungan kalorinya, nasi lemak bukanlah penyumbang utama kepada obesiti tetapi nasi lemak adalah antara penyumbang kepada obesiti. Oleh hal yang demikian nasi lemak tidak boleh diperslahkan jika di kalangan pelajar sekolah rata-ratanya obes.

Malaysia-Indonesia: Keserumpunan budaya

Malaysia dan Indonesia merupakan negara yang mana masyarakat marhaen pribuminya berasal daripada rumpun yang satu. Sebelum kewujudan Malaysia dan Indonesia, masyarakat marhaen pribuminya bebas bergerak dan menetap di mana-mana saja ceruk gugusan alam kepulauan Melayu tanpa sekatan. Masyarakat Melayu Malaysia kebanyakannya berdarah Jawa, Bugis, Banjar, Minangkabau, Aceh dan sebagainya. Jawa, Bugis, Banjar, Minangkabau dan Aceh berasal daripada salah satu daerah gugusan alam kepulauan Melayu yang kini dikenali sebagai Indonesia.